• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
اقتصادی » صنعت

تولید زیرپله‌ای قطعات خودرو؛ معضل تولیدکنندگان

­مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید زیرپله‌ای قطعات خودرو؛ معضل تولیدکنندگان خودرو است.

تولید زیرپله‌ای قطعات خودرو؛ معضل تولیدکنندگانآقای محمدعلی تیموری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما‏‌, با بیان اینکه اولویت اصلی در گروه خودروسازی سایپا، ساخت خودرو باکیفیت است، گفت: برای کیفیت خودرو ۲۴۰ پروژه تعریف کرده ایم تا خودرو را به یک سطح کیفیت مطلوب برسانیم و این روند ادامه دارد. هیچ وقت کیفیت موضوعی نیست که آن را اجرا و سپس رها کنیم بلکه به صورت مستمر، پروژه کیفیت خودرو را تعریف می‌کنیم.
 
وی در ادامه افزود: موضوع حائز اهمیت دیگر کیفیت خدمات است؛ باید مطمئن شویم آیا سطح کیفیت خودرویی که در اختیار مردم قرار گرفته، تضمین شده است؟ , آیا کیفیت قطعاتی که در بازار توزیع و در خودرو نصب می‌شود، کیفیت لازم را دارد؟ پاسخ به این سوالات ما را مجاب کرد که همزمان با تمرکز روی کیفیت ساخت قطعات، بر کیفیت خدمات هم متمرکز شویم. 
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تشریح کرد: در گام نخست با تمرکز روی کیفیت، نمایندگی‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم؛ تیم‌های مهندسی کیفیت سایپا طی برنامه منظمی شروع به ارزیابی نمایندگی کل کشور کردند، بدین ترتیب بعضی از قطعاتی که خارج از شبکه سایپا یدک توزیع شده بود، شناسایی شد. 
 
تیموری در ادامه افزود: زمانی که دوره گارانتی محصولات تمام می‌شود، نمایندگی باید داغی قطعه را تحویل دهد؛ در این مورد برخی از نمایندگی‌ها این کار را به درستی انجام نمی‌دادند که این مورد نیز شناسایی شد؛ مشکل دیگر زمانی است که خارج از گارانتی، باید به مشتری خدمات ارائه شود، کمتر از ۱۰ درصد مشتریان در دوره وارانتی به سایپا یدک مراجعه می‌کنند. 
 
وی گفت: سایپایدک، شرکت مگاموتور، شرکت سازه گستر و زامیاد شرکت‌های اصلی سایپا هستند که برخی آرم این شرکت‌ها را روی محصولات تقلبی خود استفاده کرده بودند؛ حجم بالایی از قطعات تقلبی شناسایی شده که بخش زیادی از آن‌ها زیرپله‌ای تولید شده اند. در تولید لنت زیرزمینی، مواد دست دوم استفاده شده که همین موضوع باعث به خطر افتادن جان راننده و سرنشین شده است. 
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: اکنون تمرکزمان به صورت گسترده، روی کیفیت خدمات پس از فروش است‏, حتی به مغازه‌هایی که ارتباط با سایپا ندارند نیز، مراجعه کرده ایم تا دیگر از آرم و لوگوی سایپا استفاده نشود، تاکنون میلیارد‌ها تومان از این آرم سواستفاده شده است. 
 
وی با اشاره به استاندارد‌هایی که برای خودرو تعریف می‌شود، گفت: در استاندارد‌های خودرویی، استاندارد کارخانه‌ای تعریف شده است؛ یک خودرو از زمانی که وارد مرحله طراحی می‌شود نقشه راه دارد تا زمانی که تاییدیه نهایی بگیرد و تمام فرآیند‌هایی که در خودرو طی می‌شود زیر نظر سازمان ملی استاندارد است ما معظل استاندارد‌های جامعه است که از استاندارد کارخانه‌ای خیلی عقب‌تر است. 
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ۲۷ میلیون خودرو تردد می‌کند که ۴ میلیون آن تحت گارانتی است؛ ۲۳ خودرو استانداردی را رعایت نمی‌کند اگر حجم فروش لوازم یدکی ۲ خودروساز را در نظربگیریم قبل از دولت مردمی چیزی نمی‌شودو حدود ۵ درصد لوازم یدکی را به خود اختصاص داده است.
 
آقای تیموری با بیان اینکه امسال سایپا توانسته ۲۰ درصد حجم لوازم یدکی تامین کند گفت: قطعه ساز در حین طراحی تمام فرآیند نقشه تست را با خودروساز بررسی می‌کند، خودروساز فرایند یک قطعه ساز را بررسی کرده سپس تاییده ساخت می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
خالی ماندن ظرفیت‌های رشته‌های تخصصی پزشکی
بی قانونی و گنگ
ریل گذاری بیش از ۵۰ درصد راه آهن چابهار به زاهدان به پایان رسیده است
مخالفت مردم لبنان با خلع سلاح حزب الله
گودبرداری غیر اصولی در شهر طالقان حادثه آفرید
دستور ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای رسیدگی به پرونده قتل کودک چابهاری
ارسال بیش از ۱۱۳۳ اثر به دومین همایش ملی امامت‌پژوهی در واحد پردیس
پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری دی ماه از فردا
مجموعه کتابهای «نوجوان ایرانی » رونمایی شد
کشف انبار بزرگ احتکار برنج
انتصاب اعضای جدید هیات‌مدیره منطقه آزاد مهران
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۴ آذر ۱۴۰۴
جهاد کشاورزی زنجان، سازمان برتر کشور شد
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۴ آذر ۱۴۰۴
افزایش کشت گیاهان دارویی در زنجان
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
مصاف خیبر و استقلال تهران فردا در خرم‌آباد
ضرورت پرداخت تسهیلات برای دوگانه سوز کردن واحد‌های نانوایی شهرستان خرم‌آباد
اجرای طرح مایه کوبی یک میلیون رأس دام در پلدختر
اصفهان میزبان دانه‌های سفید برف می‌شود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
ادامه بارش‌ها و هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
امنیت ملی آمریکا بر محور «منافع صرفاً آمریکایی» استوار شده است
امروز ؛ آخرین مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۵
کشف انبار احتکار روغن و شکر به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در زنجان
از فردا؛ ثبت نام یازدهمین مرحله خرید محصولات ایران‌خودرو
دستور آماده‌باش به استانداران کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان
مصاف سرخ‌پوشان در تهران؛ تقابل تراکتور با پیکان در تبریز
جشن ازدواج ۹۰۰ زوج از فرزندان بازنشستگان نیرو‌های مسلح
­غلامرضا فرخی برترین فرنگی کار جهان شد
تصمیمات عملیاتی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اعلام شد
ثبت همه املاک فاقد سند الزامی شد
­بازگشت جمعی از افتخار آفرینان کشورمان از بازی‌های پاراآسیایی جوانان
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۲۳ آذر
دو وب‌سایت فروش بلیت الکترونیکی هواپیما مسدود شد
هشدار دیوان محاسبات کشور درباره افزایش زمان ترخیص کالا در گمرکات ایران
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج  (۳ نظر)
در نور آباد ممسنی ۱۰۱ میلیمتر باران بارید  (۲ نظر)
آمار جنجالی زندانیان مهریه صحت ندارد  (۲ نظر)
عراقچی: آمریکا در هیچ موضوعی صادق نبوده است  (۲ نظر)
نورآباد ممسنی با ۹۵ میلیمتر باران، در صدر بارش‌ها  (۱ نظر)
دشمن توان مقابله نظامی با ایران ندارد  (۱ نظر)
اعلام اسامی مسافران حادثه واژگونی اتوبوس یاسوج در جاده سمیرم  (۱ نظر)
بازگشت آموزش حضوری به تمام مدارس مازندران از شنبه ۲۲ آذر  (۱ نظر)
هشدار قرمز وقوع مه گرفتگی در خوزستان  (۱ نظر)
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج با سه کشته و ۱۵مصدوم  (۱ نظر)
پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵؛ چمسورکی راهی فینال پاراتکواندو دختران شد  (۱ نظر)
بازی‌های پاراآسیایی جوانان؛ ثبت ۸۱ نشان دیگر به نام فرزندان ایران  (۱ نظر)
اعلام وضعیت فعالیت مدارس در چهارمحال و بختیاری  (۱ نظر)
مدارس ابتدایی هرمزگان غیر حضوری شد  (۱ نظر)
آغاز پیش ثبت نام اعتکاف دانش آموزی در استان کرمان  (۱ نظر)